Opravdu stojí produkty Apple za to, abychom za ně utratili tolik peněz?   

iPhone, MacBook, iPad, každý z nich vyvolává představu elegantního a kompaktního designu. A jejich mateřské společnosti Apple se podařilo začlenit sebe a své produkty do povědomí spotřebitelů. Výrobky Apple stojí za to těm, kteří si cení uživatelského zážitku a ekosystému. Stojí ale opravdu za tolik peněz?   

Těsná integrace   

Snadné používání a těsná integrace mezi zařízeními a službami je pro mnoho věrných zákazníků společnosti Apple ceněna více než možnost přizpůsobení. Pokud hovoříme o chytrých telefonech, pak na trhu s chytrými telefony existují dva hlavní softwaroví konkurenti: iOS a Android. iOS je jedinečný operační systém společnosti Apple určený pro práci na zařízeních iPhone a iPad. Android je naproti tomu založen na open source operačním systému Linux.  

Velký výběr   

Vysoké rozpětí výrobku znamená, že výrobní náklady jsou nízké a ceny vysoké. Pokud tedy jde o Apple, mějte na paměti, že si možná připlatíte spíše za zážitek než za hrubý výpočetní výkon lepšího displeje. A samozřejmě každý z nás někdy vlastnil výrobek Apple nebo záviděl kamarádovi jeho nejnovější iPhone. Obecně však platí, že produkty Apple, jako je iPhone, iPad, Mac nebo iPod, jsou obvykle nejdražšími hračkami v porovnání se zařízeními se systémem Windows nebo Android s podobnou funkčností.  

Jde o věrnost značce  

Apple dokázal ve svých zákaznících vyvolat tzv. věrnost. Díky věrnosti značce, které se společnosti Apple dostává, lze vytvářet další tržní základnu pro další produkty. A vlastnictvím produktu Apple, jako je iPhone, to nekončí. Platit více je zvykem těch, kteří jsou v ekosystému Apple. Někdy jsou ceny prostě bizarní. To je to, čemu říkáme daň za Apple. Například Mac s kapacitou 256 GB se bude prodávat za cenu kolem 1299 dolarů. Zatímco notebook s Windows se stejnou cenovkou bude mít lepší specifikace.  

Nakládání s uložištěm   

Další formu daně společnosti Apple lze pozorovat při nakládání s úložišti. Pokud chcete úložiště rozšířit, musíte si u společnosti Apple zakoupit další úložiště. Je také samozřejmé, že některá zařízení se prodávají s tím, že jejich úložné možnosti jsou jedním z hlavních rozlišovacích faktorů. Čím větší úložný prostor je k dispozici, tím je gadget dražší. Ve srovnání se zařízeními jiných společností s podobnými funkcemi se však zdá, že ceny společnosti Apple jdou hodně nad rámec.  

Punc výjimečnosti   

Všichni jsme se setkali se skupinou lidí, kteří si kupují zboží Apple jen proto, že se díky němu cítí výjimečně, důležitě a prémiově. To jsou některé z fyziologických satisfakcí, které vyhledává většina uživatelů Apple. Najdete je hladové po koupi nového výrobku Apple, i když ten, který mají, není ani o rok starší a stále dostatečně plní své funkce.  

Společnost Apple se naučila vydělávat na zákaznících, kteří vidí v Apple pouze prémiovou hodnotu. K lapení těchto klientů používá vzorce, jako je předobjednávání a vytváření divokého rozruchu kolem svých produktů. Tato kategorie si od Applu koupí cokoli, pokud to má ono ikonické logo. Cenovka je obvykle nezajímá.