Dle čeho se hodnotí franšízy? Jak se franšízy stávají nejlepšími?
O franchisingu jste jistě slyšeli, jelikož na základě tohoto podnikání podniká nejedna firma ve světě byznysu. Franchising je pro firmy způsob, jak se snadno rozšířit do světa či jak opět zvýšit zisky firmy, aniž by se o nové pobočky museli starat přímo majitelé podniků. Díky franchisingu můžete podnikat také vy, pokud se rozhodnete odkoupit si licenční smlouvy od firmy, pod jejíž značkou si chcete otevřít svou pobočku. Samozřejmě můžete rovnou skočit do velkých a prosperujících franšíz, jako je franšíza McDonald`s nebo 7-Eleven, doporučujeme to ale zkusit nejdříve s levnějšími franšízami, které také mají nakročeno stát se jednou z nejlepších franšíz.
Pro mnohé začínající podnikatele je atraktivní hlavně franšíza Extéria Market, která je známá tím, že nabízí poradenství v oblasti bezpečnosti práce a požární ochrany. Nejsou třeba zkušenosti k otevření pobočky této franšízy, franšíza dlouhodobě prosperuje jak na českém, tak na slovenském trhu, navíc je zde pravděpodobnost brzkého navrácení investice.
Třeba i franšíza Extéria Market se brzy dostane k těm nejlepším franšízám. Nabízí se však otázka, jak se jednotlivé franšízy hodnotí, jak se stávají těmi nejlepšími?
Co se hodnotí
Při sestavování žebříčku těch nejlepších franšíz světa hodnotící berou v potaz hlavně počty poboček, dále také výši tržeb, počet let, kolik uplynulo od založení franšízy, dále se zaměřují na stabilitu a růst a mimo jiné také na politiku životního prostředí. Nesmíme zapomenout, že se při hodnocení bere v potaz také podpora stávajících a budoucích franšízantů nebo země, z níž pochází daná franšíza.
Franšízy musí zvládat řadu dovedností
Kromě výše uvedených věcí, které se sledují při hodnocení franšízy, se také sleduje, zdali zvládá franšíza několik dovedností, které by zvládat měla. Je to například schopnost inovovat, dále také držet krok s měnícími se socioekonomickými podmínkami, také musí poskytovat franšízantům školení nebo sestavovat si jasné obchodní plány.