Příběh vydraženého Porsche za 1,6 miliardy, které se nakonec neprodalo
Sice se na dražbách stává málokdy, že člověk na něco přihodí a nakonec si danou věc nekoupí, je to opravdu spíše ojedinělá záležitost, přesto se to stává. Nedávno se to stalo také na kalifornské aukci, kterou pořádala známá aukční síň RM Sotheby`s. Mezi velice vzácnými kousky, které zaujaly opravdu mnoho návštěvníků, se nacházel i velice vzácný automobil, a to konkrétně první Porsche Type 64, které se mělo prodat za historicky nejvyšší sumu. Zmiňovaný model Porsche je opravdu prvním sportovním automobilem automobilky či, lépe řečeno, jejího zakladatele. Bylo vytvořeno ještě před vznikem samotné velké společnosti.
Kupodivu se opravdu vydražilo za rekordní sumu, ovšem z historického rekordu se stal jeden obrovský fail, když se daný vůz nakonec neprodal.
Více o automobilu
Prozraďme si však ještě něco více o automobilu Porsche Type 64. Vzniklo ve třicátých letech minulého století a podle všeho k jeho vzniku došlo naprosto náhodou. Ferdinand Porsche si totiž kladl za cíl vyrobit lidový vůz, nakonec se však zrodil předchůdce klasických sportovních modelů ikonické značky Porsche. I když měl vůz pod kapotou jenom čtyřicet koní, oslnil svým netradičním designem a kromě toho také konstrukcí a motorem v zadní části vozu, což v tehdejší době byla velká zvláštnost.
V minulosti vznikly opravdu jenom tři prototypy, dochoval se pouze jeden jediný, a ten se právě dostal do kalifornské dražby. Předpokládalo se, že se jeho cena vyšplhá až k dvaadvaceti milionům dolarů, což je v přepočtu něco přes půl miliardy korun. Jednalo by se pak o historicky nejdražší Porsche v automobilových dějinách.
Nakonec auto za 1,6 miliardy korun
Během přihazování se hodnota automobilu vyšplhala až k sedmdesáti milionům dolarů, tedy ke zhruba 1,6 miliardám korun. Tato částka vyvolala v dražební síni opravdu velký zmatek, ten se nakonec zvýšil ještě tím, že se vůz nakonec vůbec neprodal. Z prodeje však sešlo kvůli jeho majiteli, který nesouhlasil s minimální draženou cenou.